TL Bygg har byggt Sveriges snyggaste kontor

6 nov 2018, 14:38
Idag tilldelades Atrium Ljungberg priset för årets snyggaste kontor under Stora Kontorsdagen på Grand Hotel i Stockholm. TL Bygg var totalentreprenör för projektet som stod färdigt under våren 2018.

Kontoret som är bolagets nya huvudkontor är placerat i historiskt värdefulla Luftverkstaden i Sickla, Atlas Copcos gamla industrivarv. De flyttade in under tidiga 2018, i vad som tidigare var en tom industrilokal, på ett modernt kontor som är helt aktivitetsbaserat och skapat för att främja ett kreativt arbetssätt och samarbete.

Lokalerna andas lyxigt hotell med rogivande atmosfär som ligger rätt i tiden men som samtidigt är skapat med fokus på långsiktighet och hållbarhet. Den industriella känslan har bevarats med betonggolv, synliga installationer och tidstypiska mellanväggar och har kombinerats med värmande och genomtänkta detaljer i miljöerna.

Projektet på 1.600 kvm byggdes i två etapper med start augusti 2017 där första etappen stod färdig januari 2018 och andra etappen under mars samma år.

- Vi är otroligt stolta över att ha varit med om att bygga Sveriges snyggaste kontor och hjälpa Atrium Ljungberg förverkliga sina ambitioner och visioner att skapa något väldigt speciellt. I detta unika projekt har lyhördhet och följsamhet varit en förutsättning och ett effektivt arbetssätt genom hela processen, säger Kenneth Wiström, Platschef på TL Bygg

- Samarbetet mellan alla inblandade har fungerat otroligt bra och våra underentreprenörer har från första dag delat vårt engagemang och förståelse för projektets särskilda art, även det en förutsättning för att lyckas, fortsätter Kenneth.

Nacka, 2018-11-06
TL Bygg AB (publ)