Tomas Sahlström är ny Affärschef på TL Bygg

29 okt 2018, 12:02
Som en del i TL Byggs pågående satsning inom ROT-området har företaget gjort en prestigerekrytering i Tomas Sahlström som ny Affärschef.

Tomas kommer att axla ansvaret för avdelningarna Ombyggnad Kontor och Ombyggnad Bostäder i Stockholm. Han blir också en del av TL Byggs ledningsgrupp och en viktig pusselbit i den expansiva fas företaget befinner sig i.

- Vi är väldigt glada över att ha knutit till oss Tomas Sahlström som kommer att få en nyckelposition i företaget, både i sin roll som Affärschef för vår ombyggnadsavdelning och som en del av vår ledningsgrupp. Vi har högt ställda mål inom företaget och vi är övertygade om att Tomas, med sin erfarenhet och imponerande resume, kommer bidra starkt till att vi tar stora kliv mot att nå de målen, säger Johan Edlund, vd på TL Bygg.

Tomas kommer närmast från Q-gruppen där han varit Affärschef för ROT och har tidigare arbetat på bland annat Einar Mattsson. Hans erfarenhet inom området är lång, liksom listan över projekt han arbetet med under åren.

- Det känns otroligt inspirerande och kul att äntligen vara på plats, TL Bygg är ett företag helt i linje med mina egna värderingar och ambitioner. Nu ser jag fram emot att lära känna företaget, mina nya kollegor och mitt team bättre samtidigt som jag sätter igång det är anställd för, att driva affärer till bolaget, säger Tomas Sahlström.

Nacka, 2018-10-29
TL Bygg AB (publ)