TL Bygg rekryterar Inköpschef

1 maj 2018, 20:17
Som ett led i TL Byggs satsning på att utveckla arbetet kring inköp och inköpsrutiner har företaget rekryterat George Gevriye som Inköpschef, en helt ny tjänst på företaget.

George kommer primärt arbeta med att utveckla företagets centrala och strategiska inköp och förbättra befintliga rutiner ytterligare. Han blir även ansvarig för intern utbildning kring inköpsprocesser för att höja den genomgående kompetensnivån i bolaget ytterligare. I sin roll blir han en viktig person i den expansiva fas som TL Bygg befinner sig i.

- Vi är väldigt glada att över att välkomna George till TL Bygg. Att rekrytera en Inköpschef är en del i vår satsning för att nå våra övergripande strategiska mål och bli en än mer attraktiv entreprenör för både leverantörer och beställare. Vi är övertygade om att George, med sin erfarenhet och gedigna kompetens kommer bidra till att vi tar ytterligare kliv mot att nå de målen, säger Johan Edlund, vd på TL Bygg.

George kommer närmast från Forsen AB där han varit ansvarig upphandlare för större projekt både inom nyproduktion och ombyggnad av såväl kontor och handel som bostäder.

- Jag ser mycket fram emot att bli en del av teamet TL Bygg. Det är ett stabilt och familjärt bolag vars starka värderingar och visioner jag verkligen delar. Att få vara med och bidra till att stärka, utveckla och bygga upp TL:s avdelning inom inköp och upphandlingar är en spännande utmaning helt i linje med mina ambitioner och drivkrafter, säger George Gevriye.

Nacka, 2018-05-01
TL Bygg AB (publ)