Jonas Bölegård kan bli Årets Byggchef

27 nov 2019, 07:59
TL Byggs affärschef i Stockholm, Jonas Bölegård, är en av sex finalister till utmärkelsen Årets Byggchef som delas ut av tidningen Byggvärlden.

– Jag är naturligtvis otroligt stolt och glad över att vara en av finalisterna till årets byggchef, särskilt med tanke på att det är mina arbetskamrater som nominerat mig. Jag visste ingenting och är fortfarande i lite chock över det.

En bra ledare för mig tar vara på alla individers olika styrkor och sätter samman dem till ett riktigt starkt lag som både har roligt tillsammans och skapar en riktigt vass för våra beställare, berättar Jonas Bölegård.

Priset delas ut av Byggcheferna tillsammans med Byggvärlden och de nominerade bedöms efter är lönsamhet, ledarskap, kundnöjdhet, etiskt agerande och förnyelse. Vinnaren ska vara en chef som är skicklig på att driva en byggprocess, för såväl kunder som det egna företaget och medarbetarna. Syftet med priset är att höja statusen på byggchefsrollen och att locka fler att satsa på ett jobb som byggchef.

– Jag är inte alls förvånad men väldigt stolt över att Jonas är i final. Han är en ledare som genom åren byggt upp ett stort förtroendekapital hos kunder, leverantörer och medarbetare vilket hans höga siffror i medarbetarundersökningar och affärsmässiga resultat vittnar om. För oss som arbetar med honom varje dag är han en självklar vinnare, berättar Johan Edlund, vd på TL Bygg.

Vinnaren koras i mitten av december i samband med Byggvärldens sista nummer för året.